Road trip 2013

Road trip 2013 - det østlige USA

Vores USA roadtrip 2013 var som vores andre USA rejser en kombination af natur, seværdigheder, storbyer og badeferie. Denne gang 20 dage til det østlige USA.

Flybilletterne fundet på Momondo og bestilt via Kilroy. Via Brussel og med udmærket Jet Airways til Newark. Pris kr. pp. 3828,- t/r.

Bil, full site 14 dage hos Dollar via Rentalcar. Kr. 3572,- (inkl. ekstra fører, en tank benzin og envejsgebyr for aflevering på Manhattan)

Se kort her

Dag 1. Efter ankomst og afhentning af kørte vi mod Niagara Falls. Vi tog en overnatning på vejen i Bath NY. Kørsel denne dag ca. km 420.

Dag 2. Fortsætter til Niagara Falls og ser de fantastiske vandfald fra den amerikanske side. Sidst på dagen tager vi over Rainbow Bridge og ser vandfaldene fra den Canadiske side. Der er lidt kø ved grænsen, men ellers nemt, at komme ind i Canada. Vi tilbringer aften downtown i Niagara Falls Canada og overnatter der. Kørsel ca. 210 km. (se beskrivelse af Niagara Falls under nationalparker)

Dag 3. Tilbage til USA og kører til Lancaster, Pennsylvania. Ser downtown Lancaster og overnatter i udkanten af byen. Kørsel ca. km. 550.

Dag 4. Besøger en række Amish markeder og landsbyer i området. Fortsætter til Washington, hvor vi bor central på Washington Plaza, tæt på Det Hvide Hus. Kørsel ca. km. 200.

Dag 4-8. Overnatter 4 dage i Washington. Ser den spændende by. (se beskrivelse under storby ferie)

Dag 8. Efter 4 nætter i Washington tager vi forbi United State Marine Corps War Memorial og den gamle Washington National Cathedral. Kører derefter til Virginia Beach. Kørsel ca. km. 330.

Dag 8-15. Vi holder en uges badeferie på Virginia Beach, hvor vi bor direkte ud til den flotte sandstrand, med balkon og havudsigt. En hyggelig badeby, vi tog på flere udflugter herfra, bl.a. til den gamle havneby Portsmouth (Se Virginia Beach beskrivelse under badeferie)

Dag 15. vi kører til New York. Tager turen ad highway 13 via den 37 km lange Lucius J. Kellam Jr Bridge-Tunnel. Tager forbi et af de store outlet centre. Ankommer til Manhattan sidst på eftermiddagen. Bor på det hyggelige La Quinta Inn Manhattan, med fin tagterrasse og bar med udsigt til Empire State Building. Vi afleverede bilen samme aften på Manhattan. Der var ingen grund til at betale en høj pris for fire dages parkering på Manhattan. Kørsel ca. km 580.

Dag 15-19. Storbysferie i imponerende New York (se beskrivelse unde storby ferie)

Dag 19. Hjemrejsen begynder. Vi tager om eftermiddagen i lufthavnen med en Supershuttle. Vi forlader Newark først på aften.

Dag 20. Hjemkomst til København, efter endnu en spændende, god og vellykket USA ferie.

Kørsel i alt ca. km. 2300.

Se kort her.

Pris i alt for 2 personer inkl. Fly, bil, benzin og hoteller DKK 29.000,- (2013 dollar kurs 5,6)