Road trip 2016

Roadtrip 2016 - sydvest USA plus Texas

Vores USA roadtrip 2016 var igen en kombination af by, strand, natur og storby.

By ferie i Phoenix og hyggelige San Antonio, badeferie ved Galvestone Beach og South Padre Island samt roadtrip i det sydvestlige USA. I alt 22 dage.

Flybilletter bestilt via United.com inkl. indenrigsflyvning kr. 4.829,- pp.

Billeje Phoenix full sitze, 9 dage hos Alamo, via Autoeurope. Kr. 2.268,- Guld pakke, inkl. ekstra fører og en tank benzin.

Billeje Houston full sitze, 12 dage hos Dollar, via Autoeurope. Kr. 3.009,- Guld pakke, inkl. ekstra fører og en tank benzin.

Se kort

se kort

Dag 1. Afrejse fra København med Lufthansa/United via Frankfurt og Los Angeles til Phoenix. Afhenter bil og kører til Cottonwood, hvor vi overnatter. Ca. 170 km.

Dag 2. Fortsætter mod Page og til Antelope Point Marina. Sejltur på Lake Powell og ind i Antelope Canyon – en super flot sejltur. Vi overnatter i Page på Quality Inn At Lake Powell. Godt hotel, pæne værelser med fantastisk udsigt og god morgenmad. Kørsel ca. 330 km.

Dag 3. Vi tager på tur i Antelope Canyon Lower. Super flot tur – måske flottere end Antelope Canyon Upper, som vi besøgte for et par år siden. Vi kører til den lille by Bluff i Utah, ser Bluff Fort og overnatter på Kokopelli Inn. I alt ca. 280 km.

Dag 4. Vi kører til hyggelige Natural Bridges National Monument og ser de flotte stenbuer. Fortsætter derefter til Gallup, hvor vi overnatter. Kørsel ca. 460 km.

Dag 5. Så går turen til det ikke særligt kendte El Malpais National Monument. Her er ikke ret mange mennesker, men det er et hyggeligt område med størknet lava, bjerge og huler. Om eftermiddagen kører vi til den charmerende by Santa Fe. Det er en rigtig hyggelig og anderledes by. Vi bor på det lille og super hyggelige Guadalupe Inn. Ca. 380 km.

Dag 6. Vi tager til Bandelier National Monument. Som er et spændende område med gamle indianer ruiner, huler og dejlig natur. Om eftermiddagen kører vi til Roswell. Byen er især kendt for en mulig UFO nedstyrtning i 1947. Kørsel Ca. 460 km.

Dag 7. Turen går nu til de flotte drypstenshuler Carlsbad Caverns National Park. Vælg at gå af stien ned i hulerne. Det er storslået at gå rundt nede i disse flotte huler. Tag evt. elevatoren op igen. Efter vores besøg i Carlsbad Caverns kørte vi til El Paso, som er grænseby til Mexico. Vi så down town og den flotte udsigt fra Scenic Drive – Overlook. Ca. 380 km.

Dag 8. Så gik turen til Chiricahua National Monument. Et spændende område med nogle fantastiske flotte og sjove klipper. Hvis du er i det sydlige Arizona, må du ikke gå glip af dette sted. Det ligger kun en halv time fra Villcox på Interstate 10. Efter Chiricahua National Monument overnattede vi i hyggelige Villcox, på et rigtigt godt motel - Arizona Sunset Inn. Kørsel denne dag ca. 490 km.

Dag 9. Vi forstætter mod vest til Tucson og besøger Saguaro National Park, som er kendt for de mange og store kaktus. Om eftermiddagen kører vi til Phoenix, hvor vi ser downtown og overnatter på Americas Best Value Inn DownTown. Ca. 300 km.

Dag 10. Vi tager tidligt i lufthavnen og flyver til Houston. Efter ankomst henter vi vores udlejningsbil, hvor vi bliver opgraderet til Dodge Charger. Vi kører straks til Galvestone Beach, hvor vi har booket en 2 værelses lejlighed for 6 dage i Casa Del Mar Beach Front Suites. Dette fine kompleks ligger perfekt med havudsigt og ved den bedste del af stranden. Der er butikker og restauranter i området. Kørsel ca. 95 km.

Dag 10-16. Nu står den på afslapning og badeferie. Vi tager naturligvis også på nogle udflugter i området og besøger det gamle Galvestone, hvor der er mange fine gamle huse.

Dag 16 Vi forlader Galvestone og kører sydpå til South Padre Island. Det er lige inden man kører ind i Mexico. South Padre Island er en typisk ferie ø med en dejlig sandstrand, hoteller, butikker og feriehuse. Vi møder udelukkende amerikanske turister. Kørsel denne dag ca. 620 km.

Dag 16-19South Padre Island har vi tre dages strandferie og holder 4. juli, med fest og farver.

Dag 19. Vi forlader South Padre Island og kører nordpå til San Antonio. Vi bor på to dage på det super hyggelige O´Brien Historic Riverwalk Hotel, som ligger centralt og i gå afstand til alt. San Antonio er en charmerende og overskuelig storby, hvor især River Walk stierne langs floden er en hyggelig oplevelse. Kørsel ca. 470 km.

Dag 21. Vi forlader San Antonio og kører mod Houston, hvorfra vi om aften skal flyve hjem. Vi besøger på vejen et stort outlets center, hvor vi for shoppet det sidste for denne gang. Vi bruger eftermiddagen på at se centrum af Houston, inden vi tager i lufthavnen og flyver hjem via London. Kørsel denne dag i alt ca. 360 km.

Dag 22. Vi ankommer til København sidst på eftermiddagen. Igen med mange dejlige oplevelser og gode indtryk fra USA.

Kørsel i alt ca. 4730 km.

Pris i alt for 2 personer inkl. Fly, biler, benzin og hoteller ca. DKK 31.000,- (2016 dollar kurs 6,6)